Archive for 19 februari 2008

Min hjärnan har blivit mjuk av luthersk ångest inför gud

Vad är det som gör att jag drar till mig alla dom konstigaste människorna? Varför faller dom alltid som furor framför mig och är i vägen, irriterar mig och jag måste lägga ner extra mycket energi på att gå över dom? Det är en svindlande tanke, men tänk om jag är en idiotmagnet!?!?!? Ja, tänk att så kan det faktiskt vara.

Om vi blickar tillbaka på de människorna som kommit och gått i mitt liv, så kan jag nog med utan tvekan påstå att majoriteten av människorna är sådana personer som man helst vill gömma undan längst bak i garderoben, och hoppas att man glömmer dom, och att alla andra glömmer dom såklart. Det värsta som finns är nämligen när man precis tycker att man äntligen lyckats skaka av sig alla bevis på att man har umgåtts eller känt en viss person, så är det alltid någon som ska försöka göra en hjälteinsats och påminna en om att man minsann har gjort helt fel val av vänner någon gång i sitt liv. Men vem har inte det? Jag borde inte vara ensam om detta fenomen, men dagar som idag, känner jag mig helt ensam och verkligen ingen kan förstå mig.

Men nu ska inte jag vara dömande eller särskilt bitter för den delen. Det är mycket möjligt att jag är en lika stor idiot och har ett märkligt beteende i deras ögon som dom är cancersvulster på mitt förflutna i mina ögon.

Varför är Tisdagar så värdelösa dagar? Alla säger att Måndagar är så usla och hemska, men mina måndagar är minsann bra. Dom är riktigt bra jämfört med Tisdagar. Jag ska blockera alla Tisdagar, fylla dom med kolsyra så dom bubblar upp och bara pyser iväg och torkar in i golvet och bara blir ett klibbigt litet minne om att dom en gång i tiden fanns. Varför ska alla jobba idag för när jag är ledig? Varför ska jag få konstiga sms när jag är ledig? Varför varför varför varför ska jag hela tiden påminnas om de naiva drag jag har så svårt att dölja??

Dessutom, till råga på allt, så är det för bövelen inte någon som har talat om för mig att Kris Kristofferson minsann ska spela i Sverige. Och inte vart som helst. Dels ska han spela på Storsjöyran, tillsammans med kent (för övrigt dom enda banden som är bokade till den festivalen än så länge) vilket såklart gör mig lite sugen på att hälsa på i Jämtland dessa sommardagar. Men han ska dessutom spela i Dalhalla!! Någon ska straffas för att jag inte har fått reda på det här tidigare, jag vet inte vem än, men någon stackare kommer säkert hamna i min väg idag, och då kan inte jag längre ta ansvar för mina egna handlingar. (Ja, det låter stort i alla fall, för egentligen kommer jag nog snarare dra täcket över huvudet, sen en hopplöst dålig och meningslös film och glömma den här dagen)

19 februari 2008 at 12:11 Lämna en kommentar


Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2008
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress