Flyktörsök

25 februari 2010 at 18:52 Lämna en kommentar

Med en apelsin i handen och mig själv i utmanande klädsel halvliggandes i sängen spenderar jag kvällen. Det känns helt klart bra. Det knackade nyss på dörren. Hårt som fan. Jag blev rädd. Rafsade på mig en svart tröja och gick muttrandes om hur i helvete illa folk knackar på dörren- antingen för hårt eller så löst att det låter som en död grävling som pickar med nosen mot dörren, det finns inget mellanäge i dagens samhälle – och öppnade dörren.
Ute i korridoren var det till min förvåning både mörkt, tomt och tyst. Jag stängde dörren och halvlade mig på sängen igen. Förmodligen hörde jag fel. Eller så låtsades jag att det knackade på dörren. Så jag kunde släppa in mina låtsaskompisar. Så att jag kunde låtsasleka och låtsastrivas.
Eller så försökte jag komma på ett nytt flyktförsök från operation packa-ner-allt-du-behöver-för-ett-sportlov-och-städa-ditt-vidriga-lilla-rum-så-du-slipper-grina-av-depression-när-du-kommer-tillbaka-till-åräng-för-hit-kommer-du-tillbaka-vare-sig-du-vill-eller-inte.

Entry filed under: Allmänt.

Nakenkladd och nakenkludd Dagen i bilder, utan ord men fylld av saknad.

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

