Morgondiskussion med Michaelsson

23 februari 2010 at 02:48 1 kommentar

Det står i tidningen att det här snöovädret skapar kaos i kollektivtrafiken. Att tiotusentals inte kan ta sig till varken jobb eller skola.Det är ju inte mycket man kan göra åt sånt här väder, så därför borde jag också få stanna hemma från skolan idag.
Jag tycker inte att det är okej att jag ska straffas bara för att min skola är mitt hem och råkar ligga på gångavstånd. Om resten av Sverige får ligga hemma och kolla på Scrubs-repriser för att det snöar borde jag också få det.
Nu förstår även jag att det råkar vara så dumt att jag måste lämna mitt hem för att få gångavstånd till min skola. Men varför ska jag slita i mitt anletes svett som om det vore vilken Tisdag som helst medan alla andra kan löka en hel dag och skylla på kollektivtrafiken?
Ska inte jag ha samma rättigheter som alla andra? Va?Är inte detta en DEMOKRATI? Borde inte alla ha LIKA RÄTTIGHETER?
VARFÖR ÄR DET ALLTID DOM FATTIGA STUDENTERNA SOM DRABBAS? VA?

Entry filed under: Allmänt.

Hissmusik Sweet Home Dalarna

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  23 februari 2010 kl. 03:07

    Nu ska du lugna dig lite… Där sitter du och lata dig på skattebetalarnas bekostnad. Det minsta du kan göra är att ta ditt arsle ur sängen och gå plugga lite! :P

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

