Namnsdagsfirande och köttmongolider.

19 februari 2010 at 13:21 1 kommentar

Häromdagen (Ja, i Onsdags om jag ska vara korrekt) överraskades jag av att en engelsman stod vid entén och slog vilt på dörren.
Den här engelsmannen hade ljugit mig rakt upp i ansiket och sagt att han skulle på managementmöte eller något annat jävligt viktigt som chefer håller på med och får lön för.
Ja, det är alltså samma engelsman som jag i Söndags vinkade farväl till i tron om att jag skulle få springa omkring med orakade ben och en försiktig svettdoft i två veckor. Ensam alltså.
Min första tanke när jag ser dom där bruna engelska ögonen och den där gråa lockiga kalufsen är att han är totalt sinnesjuk. HELT sjuk i huvuet. Borderline kanske. Eller psykopat.
Sen säger han bara ”Jag ville gratulera dig på din namnsdag”.
Och jag får mina farhågor bekräftade. Han är sjuk i huvudet. Att jag samma dag fick en bukett tulpaner budade till mig från samma engelsman räknas tydligen inte.
Mina läppar säger: ”Tack raring. Jättegulligt av dig. Köra 40 mil i snöstorm för att spendera åtta timmar i Årjäng för att sedan köra tillbaka lika många mil. Jättefint. Verkligen.”
Mina ögon säger: ”Du är ett köttmongo”.

Jag anar att vi måste börja jobba lite på det där med positiv feedback i vårat förhållande. På riktigt faktiskt.
För nu i efterhand när världen är grå och tråkig saknar jag honom något så förfärligt mycket.
Men jag är inte den som sitter här och snyftar för det. Jag får nämligen besök i helgen av två andra köttmongon. Samuel och Feffe.
Vi tre på fyra kvadratmeter stor yta och tretton liter öl. Det kommer bli som att återuppleva hela tonåren igen på 48 timmar.

God Helg!

Entry filed under: Allmänt.

Lite piffning Hissmusik

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  19 februari 2010 kl. 17:10

    You need to work on your welcoming skills too! ‘Have you driven all this way for me? Thank you darling.’ would have been nice. All I got was ‘What the fuck are you doing here?’ and ‘Don’t think I’m fucking tidying up.’ and ‘And I’m not fucking showering either!’ and the best of all – ‘And you’re sleeping on the floor!’

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

