Brusefotölj är INTE ett riktigt ord i Norge.

15 februari 2010 at 13:18 1 kommentar

Jag gick inte vilse i Oslo. Inte en endaste gång faktiskt. Jag gick kanske, eventuellt fel ibland, men jag visste hela tiden var jag var någonstans.
Oslo bjöd på så mycket. Vi tar oss en titt:

Fem stjärnigt hotell (Fast nu sägs det att det bara var 4 stjärnigt) ser ut så här.

Gulddetaljer överallt.

Öl i handfatet såklart. Sprang flera trappor upp och ner för att hämta is. Massor av is.

Hotell-lakan är det finaste jag vet. Det mjukaste jag vet. Och kanske det bästa jag vet. Jag älskar det. Om jag skulle få önska mig vad som helst i hela världen skulle det vara att varje natt få sova i hotell-lakan.

Oslo en tidig Fredagsmorgon.

Turistskylten rykte fram. Så att vi försäkrade oss om att vi inte gick vilse.

Vi gick på museum efter museum. Jag fick se fina tavlor. Äckliga tavlor. Omöjliga installationer. Och jag upptäckte några nya favoritkonstnärer. Norksa såklart.

Vi var kärleksfulla mot varandra.

Och jag sov och sov och sov och sov.

Mannen i mig vaknade tillslut. Tog fram ölen och slog på OS. Eller OL som det heter i Norge.

Försökte mig på sådana där fina parbilder. Det gick inte alls.

Låg och stirrade i taket och viftade på tårna i strålande solsken.

Ännu fler museum och vernissage på en Marimekko utställning. Framförallt solsken och kaffe på dyrt café.

Vi drack champagne. Riktig champagne som egentligen inte är så gott som man vill. Men gott nog för att fira.

Entry filed under: Allmänt.

Flygfoto Datalektioner

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  15 februari 2010 kl. 14:51

    Vilka fina bilder! Men vem är den sura gubben du har med dig? Han minns jag inte alls! :P

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
februari 2010
M T O T F L S
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

