Det är bara något som kommer och går

19 januari 2010 at 02:14 1 kommentar

Klockan har precis slagit 02:03. Jag lyssnar på falsettsjungande män med en liten lampa tänd i bakgrunden.
Jag dricker några munnar vatten. Smakar på vattnet. Sköljer munnen och sväljer vattnet. Kyler ner halsen. Känner mig renare.
Jag har för mig att jag somnade snabbt. Och att jag sov bra. Men så vaknade jag hastigt. Drog efter andan och kände hur en svettdroppe föll.
Kall. Svettig. Skakande.
Mardrömmar. Dom kommer tätare. Snabbare. Oftare.
Jag trycker ansiktet mot min kudde. Min kudde som luktar engelsman.
Men ingenting hjälper.
Jag dricker några munnar vatten till. Jag känner mig lugnare. Men inte särskilt gladare.
Det är bara i mitt huvud. Och jag har besegrat det förrut. Det är bara i mitt huvud. Och ingenting är på riktigt. Inte nu. Inte längre.

Jag har suttit tyst och stilla.
Jag är lugnare. Och obeskrivligt trött.
Det vore så skönt med några timmar till. Sömn. Det är så skört.
Klockan ler ironiskt mot mig. 03:03. 159 ord på 3 timmar.

Entry filed under: Allmänt.

Det kallas chocktillstånd Kokain

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  19 januari 2010 kl. 04:35

    Tillsammans älskling, tillsammans.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2010
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

