Badass motherfucker

14 januari 2010 at 18:15 1 kommentar

Terminen har börjat med grafik. Ni vet när man ristar in något tufft i något slags material och sen smetar man in färg och trycker skiten på så många papper man kommer åt. Ja ungefär så går det till. Det finns ingen anledning att fördjupa mig i det tekniska. Ni bryr er ändå inte om just det. 
Det jag ville komma till är att den här färgen man använder har en förmåga att sätta sig precis överallt. Den flyger omkring och min hud påminner om digerdöden själv. (Digerdöden är förresten veckans ord. Det går att förankra mycket till just det lilla ordet).
Idag upptäckte jag att det under ögat hamnat en klick med färg. Jag kisade och tittade mig i spegeln och det såg precis ut som att jag hade en tår tatuerat under ögat. Sånt där som gangsters gör när det mördat någon. Jag kände mig som en riktig badass motherfucker för en stund och inbillade mig att jag använder pistololvar som pinnar när jag åt kinamat. 

Men så kom jag på att färg kan innehålla mycket kemikalier och annat skit. Och kemikalier dödar ju folk. Och döden ska man undvika så lände det är möjligt. Men samtidigt ville jag ju ha kvar skiten. Det kändes svårt just då. Allt var svårt. Som om att leva inte vore svårt nog.

Det slutade med att jag med små små framsteg tvättade bort min gangstertår under ögat. Och nu är det bara livet som är svårt. Inte så mycket annat.

Entry filed under: Allmänt.

Multiskills är… Fredagsmys

1 kommentar Add your own

  • 1. Cajsa Wiren  |  14 januari 2010 kl. 19:17

    Det känns iofs inte så mycket gangster. Snarare Broder Daniel emo-tjej.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
januari 2010
M T O T F L S
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

