Satans resa till Göteborg

30 december 2009 at 17:31 1 kommentar

Man skulle kunna säga att jag har haft en tågresa sponsrad av Satan himself. Det har varit inställda tåg, bussar som aldrig dykt upp, försenade tåg, trasiga tåg, trasiga lok, och framförallt sönderfrusna tår och fingrar. Jag trodde aldrig jag skulle komma fram till Göteborg, framförallt inte när jag hade rest i 5 timmar och kommit 15 mil på den tiden. Men nu är jag här. I en studentlägenhet på 19 kvadratmeter tillsammans med Gabbis och Cajsa. Här inne får inte ens min väska plats, men här ska vi sova tillsammans, duscha tillsammans och kanske gå på toaletten tillsammans.

Jag tänker att jag ska berätta för flickorna att jag är lite dålig i magen. Läcker så att säga. Inte för att jag gör det. Men det hade varit ett lustigt sätt att säga hej och välkommen på. Ungefär.

Jag anar att vi inte hinner ses något innan. Så jag passar på nu. Med en påhittad självsäkerhet och en chipsdoftande andedräkt önskar jag er ett gott nytt år. Vi ses snart igen.
Puss

Entry filed under: Allmänt.

Inte en årskrönika. Men ett avslut. Näst sista kvällen på året

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  30 december 2009 kl. 22:09

    Tur att jag ska hämta dig med bil :)

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

