Dopparedagens närmande

23 december 2009 at 18:58 Lämna en kommentar

Dagen innan julafton i Falun. Inte någon trängsel att skryta om men tillräckligt mycket folk för att skapa både ångest och stress. Inte för att jag har något att stressa över. Vi byter ju inga julklappar i våran familj längre. Det började med att vi ville protestera mot konsumtionssamhället. Numera beror det nog mer på att vi är för lata och snåla för att spendera pengar på varandra.

Trots att vi inte har några julklappar har vi ändå julgran. Världens finaste julgran. Det tar två minuter att klä den, dvs packa upp den ur lådan och koppla in sladden. Det står lite julklappar gömda där bakom granen. Skam och förnedring. Min lillebror, familjens svartaste får har köpt julklappar till oss alla trots allt. Nu får man sitta och skämmas istället när man rapar julmust och har rödbetssallad överallt.

God jul.

Entry filed under: Allmänt.

Ibland kan det kännas bra Hjulstämning

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

