Istidens återkomst

18 december 2009 at 09:59 Lämna en kommentar

Jag inser att jag är med om något historiskt och mirakulöst. Jag har hört rykten om att istiden ska återkomma, men inget vet riktigt när. Men att det skulle hända när jag var i Stockholm trodde jag aldrig.
Igår utsatte jag mig själv för en stor risk. Med livet som insats tog jag mig genom snöovädret för att sedan leta reda på ett försenat pendeltåg, som i sin tur stod stilla alldeles för länge när jag väl hittade det.
Jag har hört talas om stockholmarnas totala panik för snö och deras makalöst dåliga organisationsförmåga, men jag trodde inte att det var på riktigt. Men på centralstationen rådde det total kaos och panik igår kväll då tåg var både inställda, försenade och helt försvunna.
Jag tänker alltid på mormor när det snöar. När man frågar henne om det är mycket snö i Jämtland svarar hon alltid: ”Nja, när jag ramlar av skotern når det bara upp till armhålorna, så det är inte så farligt”. På så vis får man lite distans.

Fast jag erkänner mer än gärna att jag igår hytte med näven och skrek mig hes åt snöovädret. Igår hade jag gjort vad som helst för att få slippa otyget. Idag däremot är en annan dag. Idag är det solsken och snön yr inte omkring. Idag är jag inte längre ensam hemma. Så idag är vi det där vidriga paret som tar sovmorgon, äter frukost i sängen, tvättar och kanske tar en promenad och håller i handen. Vidrigt på så många sätt. Men hur fint som helst.

Entry filed under: Allmänt.

Könsrollernas återkomst Pensionärspoängen bara ramlar in

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

