Krossar könsrollerna i det tysta.

16 december 2009 at 08:51 1 kommentar

Det är onsdag och jag är vuxen. När man är vuxen är man hemma på onsdagar. Ibland ensam, ibland sänkt, ibland the ruler of the world, ibland ingenting. Oftast ingenting. Bara uttråkad och stjärtnaken.
Jag ska kanske städa något. Sånt gör man som vuxen. Städar sen dör man.
Eller så ligger jag kvar i soffan hela dagen. Sånt kan man också göra när man är vuxen och ansvarsfull. Fast när jag vrider och vänder mig i soffan känner jag mig alltid som ett hängbukssvin. Inte något jag kan rekommendera för den som redan har bristande självkänsla kanske, men ändå.

Jag hade någon slags plan på att skotta snö idag. Jag vet att det låter osannolikt att man överhuvudtaget måste skotta snö när man befinner sig i Stockholm där traditionen ”snökaos” årligen återkommer i 4 timmar för att sedan försvinna spårlöst. Men nu råkar det ha snöat på riktigt faktiskt. Så pass att jag själv reagerar. Men min sexistiska mansgris till pojkvän har låst in snöskyffeln och vägrar berätta hur jag får upp dörren. Han påstår att kvinnor inte borde skotta snö. Och att snöskyffeln är för tung för mig. Jag börjar ana ett mönster.
Igår kväll frågade jag varför han inte plockat ur diskmaskinen. Då förklarade han att det inte var hans uppgift att göra det. Han tittade på sin bröstkorg och sa något fånigt på engelska i stil med ”I dont see any breasts…”

Fast jag vet vem som är mannen och vem som är kvinnan i det här förhållandet egentligen. Jag är mannen i kvinnokropp och han är definitivt kvinnan i en manskropp. Nu ska jag leta reda på en jävla kofot och bryta upp det där förrådet. Här ska det skottas snö trots att jag är kvinna.

Entry filed under: Allmänt.

Uppdatering från hemmafrun Om att byta ut det ena mot det andra

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  16 december 2009 kl. 10:56

    Haha… fan du kommer att ge alla en helt felaktig bild av mig!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

