Jag tar tvivelaktiga beslut, men utanför snöar det.

14 december 2009 at 12:24 1 kommentar

Iklädd mjukisbyxor och raggsockor glider jag omkring i ett stort och främmande hus i en stor och främmande stad.
Ja, jag vet att det låter som att jag tog ett tvivelaktigt beslut igår eftermiddag när jag bestämde mig för att följa med till Stockholm. Jag förstår inte riktigt var jag fick det ifrån. Att göra något sådant spontant är verkligen inte likt mig. Fast om jag ska vara helt ärlig har jag gjort väldigt mycket den senaste månaden som inte alls är likt mig. Trendbrott i karaktären kan man kalla det för. Fy fan.

Engelsmannen jobbar hela dagen, ja, han jobbar såklart hela veckan. Och jag tänker spendera veckan i soffan iklädd morgonrock. Jag tänker snusa och dricka kaffe, kanske äta en kaka eller två och inte ha det minsta dåligt samvete för att jag ”tagit ledigt” från skolan. (Läs skolka).
Att strosa omkring i Stockholm centrum lockar mig inte det minsta så här veckan innan jul, fast jag anar att jag kommer hamna där ändå. Om jag känner min rastlöshet rätt så kommer jag snart dampa sönder något här i huset, och det vore väldigt synd. För det är ett fint hus han har engelsmannen. Synd bara att jag har det sämsta lokalsinnet i Sverige, vilket betyder att jag inte riktigt vågar ta mig utanför dörren. Då kommer jag gå vilse och få spendera resten av veckan på en parkbänk någonstans.

Entry filed under: Allmänt.

Årjäng Sweden Uppdatering från hemmafrun

1 kommentar Add your own

  • 1. Din engelsman  |  14 december 2009 kl. 12:57

    Bara du inte går vilse i huset ;p

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

