Söndagshumöret när det är som allra bäst.

06 december 2009 at 23:05 2 kommentarer

Jag dricker en is-te som smakar för jävligt. Men jag dricker den ändå för jag orkar inte hämta något annat att dricka.
Han håller mig i handen och han säger att han börjar vänja sig vid det här. Söndagarna. Känslan av vemod. Farväl.
Jag biter hårt i sugröret och stirrar tomt ut på människorna som går förbi.
Han säger att det ser ut som att jag kommer börja gråta när som helst.
Jag nickar. Harklar mig. Och så rinner det en tår.
Jag säger att jag aldrig kommer vänja mig vid det här. Söndagarna. Känslan av vemod. Farväl.
Men så ler han. Och jag ler. Och jag tänker att det inte finns någon anledning att sitta här och skämma ut mig.

Vi säger hejdå. Ett långsamt farväl. Och jag åker 1 klass från Göteborg.
Jag har besökt lockande skolor, druckit öl med gamla vänner, hånat Gabbis klasskamrater, pratat dalmål i flera timmar, ätit fransk frukost, gått på museum, haft ett kärt återseende med det finaste konstverket man kan tänka sig, presenterat honom för min bror, druckit mer öl och hållit i hans hand i evigheter. Nästan krampaktigt. Jag är rädd att han ska få ont i sin stackars hand som jag aldrig vill släppa.

Och nu är jag tillbaka i Årjäng. Förbannade jävla kuk-Årjäng.

Entry filed under: Allmänt.

Michelsson utmanar Från ingenstans kom en jävligt märklig känsla

2 kommentarer Add your own

  • 1. Din engelsman  |  07 december 2009 kl. 06:42

    Min hand är stark, du får hålla i den hur mycket och hur hårt du vill. :)

    Svara
  • 2. Michelle  |  08 december 2009 kl. 06:59

    Tycker om att läsa din blogg vännen.. känns som du inte är så långt borta då, utan man får lite koll på ditt liv även när du är i ”kuk årjäng.” :) :) :)
    Hoppas att allt är bra, vill gärna ses snart igen när det är möjligt.. :)
    KRAM på dig!!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
december 2009
M T O T F L S
« Nov   Jan »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

