01:57 inser jag att jag borde ha bäddat sängen för många timmar sedan

27 november 2009 at 00:56 2 kommentarer

Det är väl själva fan… påslakanets konstruktion saknar helt logik. Det finns ett hål på ena kortsidan där täcket ska föras in. Så långt är jag med. Men sen då? Det finns ju för fan inga småhål längst bort på långsidorna. I en kvart har jag kämpat med att få ordning på eländet. Två gånger har jag nästan kvävts. Det är bedrövligt att man ska behöva läsa 15 p. hemkunskap på universitetsnivå för att kunna bädda en jävla sängjävel. Gubben Ikea Kamprad har tur som inte är här just nu för då hade han fått sig en omgång för sveda och värk. Men han kan väl en massa gamla hemliga nazitricks så det är nog lika bra att han lyser med sin frånvaro.

För övrigt går min buss till Stockholm om sisådär 8 timmar. Rent logiskt borde jag alltså försöka sova en timme eller två så jag orkar leta reda på Värmlands mest bortglömda busshållsplats senare. Fast jag kan lika gärna sova bort den där 6 timmar långa bussresan. För just nu kan jag ju inte sova. Jag har ju uppenbarligen praktiska problem med textilvaror och ett jävla duntäcke. Dessutom känner jag mig som ett barn som förväntansfullt tror att det kommer en tomte med jättemånga julklappar imorgon. Nu är det varken tomten eller julklapparna jag ser fram emot. Men jag har den där känslan ni vet. Förväntan. Längtan. Nervositet. Och allt för en enda persons skull. Jag hatar honom lite för det. Och det tänker jag säga till honom också. ”Hörrudu, om du ska hålla på att störa min koncentration och vända upp och ner på hela mitt liv så här i fortsättningen får du ta mig fan se till att hålla handen också”. Ja, just så tänker jag säga. Och sen tänker jag somna på soffan. Bara för att jag vet att det skulle reta honom till vansinne.

Nu ska jag göra ytterligare ett försök med påslakanet. Funkar det inte syr jag in täcket mellan två filtar och försöker vara jävligt nöjd med det.

Entry filed under: Allmänt.

Lucifers avkomma Jag borde ha legat kvar i sängen hela dagen. Som om det hade varit roligare.

2 kommentarer Add your own

  • 1. Hass  |  27 november 2009 kl. 03:32

    That is an evil plan. And if he’s a real man it won’t work ;p

    Svara
  • 2. Zelda  |  01 december 2009 kl. 02:05

    Alltså, perfekt. Så ska jag säga till min man också. Fast på engelska.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2009
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

