En helt vanlig Tisdag.

24 november 2009 at 22:02 Lämna en kommentar

Tisdag.
Dagen efter helvetes-måndag. Dagen innan mitt-i-veckan-onsdag. Inte jävla-torsdag. Utan en vanlig tisdag.
Soltimmarna ökade med ungefär 200%.
Humöret däremot sjönk.
Trots att det borde stabiliseras. Men jag har kanske glömt hur man gör. Hur man hanterar och kontrollerar.

Men bakgården är fin. Löven är bortblåsta tack vare att en kvinna med just en lövblås går omkring hela dagarna och blåser bort alla löv.

Cigarett i solen. Inte för att jag röker.

Spenatsoppa. Kan vara det godaste jag vet. I alla fall på en helt vanlig Tisdag.

Fortsättning på skultpuren. Sittande ställning. Modellen ser egentligen inte gravid ut. Han har inte heller kvinnobröst. Och framförallt är han inte alls 80 år, trots att jag lyckats fånga alla dessa mindre smickrande drag.

Jag glömmer ofta bort att jag egentligen går på en skola med lätt utvecklingsstörda barn. Det här är Mathilda och Joel. Vi behöver inte prata om dom så mycket. Det blir alltid ett jävla liv om jag ska försöka förklara att dom faktiskt är rätt trevliga trots allt. Vi låter bilden tala sitt klara språk.

Försökte se en irländsk film under kvällen. Men att se en irländsk film utan text är som att se en finsk tango och känna sig bekväm samtidigt.
Helt omöjligt alltså.
Dessutom hade jag inga chips jag kunde äta. Istället åt jag en sur apelsinjävel och lämnade filmsalen efter en halvtimme.

Entry filed under: Allmänt.

Om att sticka kniven i ryggen Lucifers avkomma

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2009
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

