Förändringarnas tid

20 november 2009 at 04:32 Lämna en kommentar

Det är snart jul. Eller snart och snart. Det är väl en månad kvar eller så.
Ett av mina mest framstående karaktärsdrag är att sura över saker i förskott, så därför börjar jag sura nu.

Jag har gått från en pysslande julfascist till en vuxen julpessimist. Det första tecknet på att det blivit så var när jag övervägde att köpa färdiga julkort i år istället för att spendera timmar och hundratals kronor på att klippa och klistra ihop egna julkort som ändå aldrig blir så fina.
Det andra tecknet var när jag skulle fundera på julklappar och insåg att vi i min familj har slutat med julklappar. På riktigt.
Så det enda vi har kvar då är den förbannade tomtesamlingen som varje år ska upp, en julskinka och massor av rödbetssallad. Julen har helt enkelt blivit lite ångestladdad. Trots att familjens julfirande är extremt prestige- och kravlöst och lugnt och skönt. Fast det här blir ju första julen som jag är en av alla återvändare. Ombytta roller. Det kan bli väldigt intressant. Och förmodligen väldigt bra. Mamma har en förmåga att kunna göra allting bra. Är det en egenskap man föds med, eller kommer det till en när man skaffar barn?

 

Entry filed under: Allmänt.

Jag börjar ana att Torsdagar och jag har något att reda ut. Känslomässiga ytterligheter

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2009
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

