Förlorade försvarsmekanismer

18 november 2009 at 23:51 2 kommentarer

Jag är tillräckligt gammal för att förstå att det som händer på film aldrig händer i verkligheten.
Jag råkar dessutom vara begåvad med den fina egenskapen som i folkmun kallas för cynism.
Detta betyder att jag alltså i grund och botten avskyr allt som har med tvåsamhet, partners, kärleksförklaringar och ödmjukhet i största allmänhet. Ja, i alla fall för det mesta. Det är klart det kommer dagar då jag förlorar min karaktär och faller in i ett jämmer och elände. Jag kan gnälla om min ensamhet och hytta med näven åt alla män i hela världen för att dom aldrig aldrig aldrig någonsin vill älska mig.
Men, jag står fortfarande fast vid mitt ord, att kärlek är för dom som inte vet bättre.

Tills något gör mig knäsvag. Nästan yr i knäna. Jag har svårt att stå upp. Jag har svårt att sitta ner. För i magen känns det likadant. Det gör nästan ont. Jag tror jag måste spy. Och jag kan inte sluta att le. Jag har ont i mina kinder. Det gör jävligt ont att gå runt och le hela tiden.
Något håller mig vaken om nätterna med sena tankar på sms. Något har dessutom fått mig att tappa koncentrationen. Jag har inte gjort någonting viktigt den här veckan. Jag sitter bara där. På en stol med benen dinglandes. Som en jävla tonårstjej.
Något är någon. Såklart.
Men vad vet jag. Det kanske är regnet. Novembermörkret. Något i luften som gör mig löjlig och tappar mina lagar och regler. Eller så har jag mött min överman. Ja när det gäller trams, dagdrömmar och kaffeluktande viskningar alltså.
Skratta ni om ni vill. Håna mig. Det är jag värd. Lägre än så här kommer nog Sandra ”Ensamhetens beskyddare” Michaelsson aldrig sjunka igen. Fy fan.

Entry filed under: Allmänt.

En flykt långt långt bort Jag börjar ana att Torsdagar och jag har något att reda ut.

2 kommentarer Add your own

  • 1. cajjan  |  19 november 2009 kl. 14:26

    Herregud Sandra, har du gått och blivit kär på nåt sätt?

    Svara
  • 2. Hass  |  20 november 2009 kl. 06:33

    Jag skrattar högt i alla fall! ;p

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2009
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

