En flykt långt långt bort

17 november 2009 at 00:04 Lämna en kommentar

Jag förstår att ni suttit och väntat med olidlig spänning på ett livstecken från mig.
Ni har såklart haft svårt att jobba, sova, äta, bajsa, hångla och ta tag i viktiga saker bara för att jag har tagit mig friheten att hålla käften i ett par dagar. Jag ber om ursäkt för detta. Eller nej, det gör jag inte. Men vi kan låtsas att jag gör det, så det blir lugnt på torpet.

Jag har tagit mig friheten att lämna Värmland för att spendera ett par dygn i den kungliga hvudstaden. Och trots regn, dimma och annat otyg är jag benägen att ändra min åsikt om Stockholm. Det är faktiskt inte en så vidrig stad trots allt. Den har sin charm. Jag börjar känna mig bekväm. Framförallt börjar jag kunna ta  mig fram där utan karta, kompass och pannlampa. Det underlättar faktiskt en del.

Om jag skulle sammanfatta Stockholmsdagarna skulle jag använda mig av några ord. Inte för många eller stora och inte för målande. Men några stycken som kanske kan stilla en liten nyfikenhet och väcka en annan.
Chockerande, Omskakande, Fascinerande, Förlösande, Smärtsam och Fin. Fin så fin så fin.
Det var väl inte så stora ord?
Känner vi oss nöjda nu? Mer får ni inte. Kanske en annan dag. Nu ska jag sova. Och vakna på ett jävligt bra humör.

God natt

 

Entry filed under: Allmänt.

Svordomssymfoni. Och Torsdag. Förlorade försvarsmekanismer

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
november 2009
M T O T F L S
« Okt   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

