Sandra + gäst står det nu på internatlistan

29 oktober 2009 at 18:53 Lämna en kommentar

Ja tydligen slog mirakelmedicinen till ändå. Jag insåg att jag nog mår lite bättre när jag stod med en jävla ansiktsmask i ansiktet och rakade benen samtidigt. Jag får ju besök i helgen. Ja, det är ju ett jävligt dåligt tillfälle. I know. Men vad ska jag göra? Biljetterna bokades ju innan Gud bestämde sig för att leka liv och död med mig. Och om jag mår tillräckligt bra för att raka mina ben, mår jag tillräckligt bra för att få besök.

App app app, behärska er nu. Förvänta er inget smaskigt eller storslaget bara för att jag använder rakade ben och besök i samma mening. Det handlar snarare om gästfrihet. Han kanske är pälsallergiker eller något. Det vore ju väldigt otacksamt då om mina ben skulle framkalla en astmatisk chock.  Det fina med besöket är att könsrollerna är fördelade perfekt. Jag rakar benen och dammsuger rummet, han har packat med sig en mexikansk brottarmask och öl. Ölen är till honom förstås. Jag får ju inte dricka alkohol *skakar min pencillinburk som en påminnelse*
I och med att könsrollerna redan är ordnade finns det en viss risk att jag kommer ge honom en smäll på käften om han börjar kaxa upp sig. Eller när han börjar är kanske bättre formulerat. Stockholmare har ju en förmåga att vara en aaaaningens fina i kanten.

 

Entry filed under: Allmänt.

En sanning bland så många andra Vahetterre….

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2009
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

