Som en återvinningsstation

26 oktober 2009 at 06:55 Lämna en kommentar

Skön ny vecka kan man tycka. Men icke. Det senaste dygnet återvände min feberyra på en vit häst och har förstört ännu en vecka för mig. 
Ful, äcklig och jävligt klängig var febern den här gången. Hade nog biffat till sig lite också.
Jag har legat och frossat tills jag tappade andan, jag trodde att mina fingrar och tår skulle ramla av i vilken sekund som helst eftersom jag trodde det var minusgrader. När jag kollade termometern visade det sig att jag hade 40 grader. Igen. I min kropp alltså.
Nu svettas jag istället. Ofantliga mängder. Om jag samlar upp all min svett skulle man kunna använda den vätskan till att driva ett vattenverk för ett mindre land. Ungefär.

Och anledningen till att jag vet att jag är sjuk på rikigt den här gången är för att mamma och pappa har åkt till Brasilien. Så jävla långt bort.
Varje gång dom åker långt bort, (Jämtland, 50 mil är också långt bort) insjuknar jag i någon slags influensa. Det slår aldrig fel.
Och mamma ringer med jämna mellanrum med oroliga frågor och goda råd.
Nu är hon på andra sidan jorden. Omedveten om att hennes dotter ligger inför döden.

Inatt när jag trodde att jag flämtade efter mina sista andetag och insåg att om jag hamnar på Karlstad Lasarett så har jag inte någon anhörig i närheten. Förrutom min farfars lite lätt förvirrade bror som jag nu inte har träffat på 6-7 år. Vilket öde. Vilket uselt jävla öde. Dö i sin ensamhet i Värmland. Jaja, man kan väl vara med om värre saker såklart, men just nu spelar in det riktigt någon roll.

Skönt. Febern har sjunkit till 39,2. Vilken jävla tur jag har idag då.

Entry filed under: Allmänt.

Jävla svordomar och Torsdag. Här bor inte fashion. Men en bakteriehärd.

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2009
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

