Jävla svordomar och Torsdag.

22 oktober 2009 at 21:12 1 kommentar

Motivationen för den här dagen försvann ungefär i samband med att ögonen öppnades. Jävla torsdag. Jävla ärtsoppa och pannkakor. Jävla förkylning som aldrig går över. Eller svininfluensan. Det beror på hur man ser det.

Dagen fortsatte ungefär som den började. På ett dåligt sätt. Låg kvar i sängen. ”Sjukskrev” mig helt enkelt. Sov i en timme. Och sedan två till.
Ringde vårdcentralen. Tanten lät helt förvånad över att jag hade influensaliknande symptom. ”Nååjgon inflöensa har vi jue inte haft i Årjäng vettu”.
Jag förklarade att jag var i Falun förra veckan. Det kan ju hända att någon i Falun kan ha varit sjuk. Men vad vet jag. 
Hon svarade bara att jag skulle undvika stora folksamlingar så jag inte smittar ner någon.
I helvete heller.
Gick genast ner till matsalen. Såg till att hälsa på alla jag stötte på, satt mig sedna och åt soppa. Jävla soppa. Jävla torsdag.

Och då började det. Det jävla tjattrandet. Jag har svårt för idioter. Ännu svårare för idioter som inte kan hålla käft, eller inte kan föra sig med normal samtalston på offentlig plats. Funderade på att bruka våld på fanskapet. Men våld är aldrig någon lösning, särskilt inte om man inte kan slåss. Och människor som slåss brukar det gå illa för. Se bara på hur det gick för Paolo Roberto, den gamle konungen av den där parken i Stockholm. Han röstar på kristdemokraterna han. Det säger fan det mesta om våldets biverkningar. Otäckt det där. 

Jag struntade i att slåss, gick istället tillbaka till min säng och sov ett par pass till. Och nu är klockan 23:09. Jag är inte det minsta trött. Ändå ska jag upp extra tidigt imorgon för att åka till Karlstad på någon jävla utbildning. Kursdeltagarombud och elevskyddsombud. Vem knarkade ner mig så mycket så jag tyckte det var en helfestlig idé för ett par månader sedan? Fy fan.

God jävla natt

Entry filed under: Allmänt.

23:50 Intressant feberkombination Som en återvinningsstation

1 kommentar Add your own

  • 1. michaelsson  |  23 oktober 2009 kl. 06:20

    Kan inte förstå att du och kusin Susanne har samma sjukdomssymptom och svär lika myckaet?

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2009
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

