Jag tror minsann att jag kommer få hybris av allt det här

13 oktober 2009 at 20:09 Lämna en kommentar

När jag åkte tillbaka till Falun tänkte jag att jag skulle kunna ligga i soffan, gapa stort av förundran, låta dreglet torka in i huden och bara byta kanal när jag inte längre kan titta på Jerry Springer utan att få ett epileptiskt anfall under en hel vecka.
Men nu har det uppdagats ett riktigt jävla i-landsproblem. Eller irlandsproblem kanske. Det är fritt val.
Det ska träffas vänner och annat löst folk precis hela jävla tiden. Och varje gång man träffar någon ska det drickas så många koppar kaffe att mitt kommande magsår kommer slingra sig runt min kropp likt den kinesiska muren. Jag tycker visserligen om att träffa alla dom här. Det får mig att känna mig populär en stund. Och jag får höra skvaller om vem som är gravid, vem som har legat med vem, vem som har fått ligga överhuvudtaget utan att ens knysta om det, hur många gånger någon har fått sparken and so on. Och jag tycker ju om att prata om mig själv i flera timmar, så jag har inga problem att upprepa mig själv om och om igen hela tiden. Jag börjar nästan tycka att min egen röst kan vara det finaste jag har hört på herrans många år.
Men att träffa sin föredetta pojkvän, som inte bara är en föredetta pojkvän utan även en jävla skit till människa och svin till man, är inget jag tänkte göra. Men vad jag tänkte och vad han tänkte är som det alltid har varit, två helt skilda saker. Så där satt jag. Drack äckligt jävla kaffe ur dåligt diskade muggar. Jag försökte prata med hans nya flickvän. Hon är 5 år yngre än mig, likblek, anorektisk och är så ärrad på huden att jag skulle kunna riva en ostbit på henne. Hon sa inte många ord. Jag sa några fler. Och han sa hur många som helst.
Mina öron blödde när jag gick därifrån. Och nu har jag skavsår i dom.

Dom andra 27 kopparna kaffe drack jag på en föredetta arbetsplats och hos Micke och Ellis. Jag intog senare en mycket flottig  pizza tillsammans med Emelie H. SvartEmelie heter hon i min telefon. Hon hade svart lockigt hår när jag lärde känna henne. Som om hon var från ett annat land. Men nu har hon rött och rakt hår.

Gissa vad jag ska göra imorgon? Tvinga någon att dricka ännu mer kaffe med mig. Och köpa det där hårsprayshelvetet som jag glömde bort att köpa tidigare i veckan. Så får det bli.

Entry filed under: Allmänt.

Jag måste bida min tid. Eller binda fast den. Mig kvittar det. Ett minne från en tid då allt kretsade kring ett och samma hörn

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
oktober 2009
M T O T F L S
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

