Sanningen om Kyrkerud

12 september 2009 at 10:57 4 kommentarer

Min skola, Kyrkeruds folkhögskola, är mäkta stolt över sin miljöpolicy. Tyvärr är några av skolans kursdeltagare inte det minsta intresserade av miljön i det stora hela, eller miljön att bo i. Så här ser det ut en helt vanlig Lördag i min korridor:

a
Det finns ingen känsla alls för sopsortering. Framförallt vet man tydligen inte var soprummet ligger någonstans.

b
Diskborsten är trasig, eller försvunnen, eller så är någon allergisk mot diskmedel. Man måste jag ha förståelse för sånt såklart.
c
Istället för att orka köpa nytt kaffefilter används hushållspapper. Då behöver man ju inte slänga det. Går att använda om och om igen.

d
Vissa lever efter teorin om att allt är brännbart vid tillräckligt varm temperatur.

e
Och när soppåsen är full går det lika bra att använda vasken.

f
Det är absolut förbjudet att plocka undan efter sig. Och att torka upp alla fläckar. Glöm inte det!

g
Kosthållningen på helgerna är pizza. Frypizza, hämtpizza, ja vilken pizza som helst. Och dom här kartongerna ligger utspridda överallt i hela korridoren. Det är en mycket charmig detalj i inredningen.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , .

Det krävs ett geni för att leka Gud Kan inte förtränga vissa tankar

4 kommentarer Add your own

  • 1. Zelda  |  12 september 2009 kl. 14:02

    Hej finaste människa.
    Jag saknar dig med, och ja, jag har det faktiskt asbra, men stressigt.
    Hoppas verkligen du kommer och hälsar på.
    Toronto är jätteskojigt.
    Mycket skojigare än både Falun och Stockholm och Gotland och Norrtälje.
    Och… Var du nu är nånstans.
    Kärlek!

    Svara
  • 2. Feffis  |  12 september 2009 kl. 16:04

    Förstår du nu hur praktiskt det är att inte bo på ett internat? Lyssna inte på Helena föresten, Gotland är roligare än Toronto. Toronto ligger ju i Kanada, som är Amerikas svar på Sverige, så det är typ som att vara hemma. Gotland är däremot spännande, man förstår inte vad folket säger, dom dansar kring lamm och äter saffranspannkaka varje dag.

    Visste du föresten att man inte har rökpausar på Gotland? man har raukpausar. Mycket roligare och nyttigare. Kom hit och hälsa på!

    Svara
  • 3. Boman  |  15 september 2009 kl. 06:48

    Och tvi! För bilderna från köket, eller…det du visar. Snusk ger ohyra och mögel, som man blir sjuk av.
    Förstår att du saknat fin pappa, det gör jag med, gamla käringen.

    Svara
  • 4. Veronica  |  14 oktober 2009 kl. 14:01

    Usch! Jag avskyr slavriga rumskamrater som inte plockar upp och diskar!
    Jag har en liten fråga till angående konstlinjen på Kyrkerud (går du på den förresten?)
    Är skolan bra som alla säger den gör? Är kurserna bra? är lärarna bra etc, eller finns nån nackdel med skolan/kursen? (förutom slarviga elever)

    Vill gärna veta för jag överväger antingen den eller konskolan nere i Bohuslän.

    mvh Veronica Sandahl från karlstad

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
september 2009
M T O T F L S
« Aug   Okt »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

