Regnet det bara öser ner

27 augusti 2009 at 13:37 Lämna en kommentar

DSC_0580

Idag regnar det i Årjäng. Och jag har inte rökt en enda cigarett. Kombinationen gör det till en urusel dag. Så jag skolkade sista timmarna från lektionen. Städade rummet istället. Hittade akvarellfärgerna. Det kan väl inte anses som skolk om man är kreativ tänker jag.

Jag har dessutom tagit på mig rollen som mamma åt småflickorna som springer omkring här på skolan. Nu ska jag lära dom att både tvätta, baka och hur man byter dammsugarpåsar. Jag kanske ska få dom att klippa sig och sätta på sig hela kläder när jag ändå är på gång. Ni kan hädanefter kalla mig för gammeltacka.

Entry filed under: Allmänt.

22:30 ska det vara tyst i korridoren. Men jag spelar Morrissey på högsta volym just nu. Och snart kommer någon knacka på och skrika: ”Sänk för i helvete” Lördagsbikten

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

