Hantverk och konst och sånt där.

26 augusti 2009 at 20:57 Lämna en kommentar

Tanken är att jag och mina klasskamrater ska prova på allt på skolan. Allt dom har att erbjuda. De första två veckorna har vi bosatt oss i grafiksalen. Vi får lära oss allt om torrnålsgravyr, kopparetsningar, utblandad färg, asfaltslack och allt som hör till. Hela dagarna är vi där. Med lukten av syra som gör oss yra i huvudet.

DSC_0546

DSC_0573
Smygtitt på kommande kopparetsning. Det finaste motivet en människa kan tänka sig faktiskt.

DSC_0575
För första gången i mitt liv har jag idag tecknat kroki. Jag kan inte direkt påstå att jag var så bekväm med situationen. Vilket alla andra verkade vara. Fast jag måste nog vänja mig. Det här ska vi ju göra varje Onsdag.

DSC_0571
Kvällarna här kan bli makalöst långtråkiga. Nästintill oändliga. Om man inte vill måla, rita, skissa eller kedjeröka. Man kan även bosätta sig i biblioteket med en handfull människor. Allt verkar bli lite roligare i ett bibiliotek.

 

Entry filed under: Allmänt.

12 bilder säger mer än tusen ord… 22:30 ska det vara tyst i korridoren. Men jag spelar Morrissey på högsta volym just nu. Och snart kommer någon knacka på och skrika: ”Sänk för i helvete”

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

