22:30 ska det vara tyst i korridoren. Men jag spelar Morrissey på högsta volym just nu. Och snart kommer någon knacka på och skrika: ”Sänk för i helvete”

26 augusti 2009 at 21:23 Lämna en kommentar

Varje gång jag pratar med farmor låter det som att hon gråter. Jag vet inte om hon faktiskt gråter. Eller om det bara låter som det. Varje gång. Och varje gång vi ska säga hejdå till varandra säger jag att jag älskar henne. Då är hon tyst i några sekunder. Alldeles för många sekunder. Sen viskar hon att hon älskar mig. Och sen tystnad. Sen ett hest hejdå. Och ett klick. En liten bit i mig gör ont då. Men jag kan förstå varför det är såhär. Man ska inte utsätta gamla damer för separationer och storslagna händelser. Som att jag flyttar långt bort.
Men det kan vara jag som inbillar mig det hela. Hon kanske inte alls gråter. Hon kanske bara är lite snuvig. Som man kan bli nu när sommaren är slut. Och det kanske bara är jag som längtar hem ibland. I korta stunder. Så längtar jag vansinnigt mycket. Eller ja. Jag saknar en bank, H&M, Ica Maxi och Waynes. Ja, kanske lite annat såklart. Som mamma och pappa. Och folk. Och några fän.

Jag går dessutom och lägger mig alldeles för sent om kvällarna. Alldeles för sent.

Entry filed under: Allmänt.

Hantverk och konst och sånt där. Regnet det bara öser ner

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
stats for wordpress

