Om tystnaden

18 augusti 2009 at 20:43 2 kommentarer

Jag har ju flyttat. Om ni kanske missat det. Men jag har flyttat. Många mil bort. Till de värmländska skogarna.
Och så här är det tydligen att gå på folkhögskola. Det enda man gör är att vara kreativ. Oväntat och enormt kreativ. Man har rast varannan timme. Man äter den bästa maten man kan tänka sig. Man umgås med folk från överallt. Här finns både norrmän, polacker, ryska tjejer och en till dalkulla. Från Falun faktiskt. Man börjar prata värmländska trots att man inte kan låta bli att skratta åt det. Och man är aldrig ensam. Om man nu inte vill vara ensam. För då kan man vara det. Helt ensam såklart. Man låser in sig i sitt lilla rum med utsikt över hela skolan. Man har det bra. Och man undrar varför man var så makalöst nervös och nästan kräkfärdig när det skulle börjas. För det här är ju bara bra. Och inget annat.

Men man saknar allt. Hemma. Idag ringde en av de finaste jag vet. Men man har inte så mycket tid att prata. Vilket gör att det gör lite ont. Och man saknar allt ännu mer. Men man hinner inte sakna allt tillräckligt. För det är så mycket nytt. Så mycket bra. Så mycket oerhört jävla tokbra. Man undrar varför man levt som en zombie tidigare. Varför man aldrig gjorde det här tidigare. Men det spelar ingen roll. För nu är man här.

Och man kan byta ut alla man till ett jag. För det är så jag har det.

Entry filed under: Allmänt.

Hejsansvejsan tjejer tjatar 12 bilder säger mer än tusen ord…

2 kommentarer Add your own

  • 1. Zelda  |  20 augusti 2009 kl. 13:27

    Grattis underbara tjej!
    Jag har precis fått veta att mitt visum är klart men opostat, så vi får se när det kommer.
    Saknar dej, hoppas du har det så bra som det låter att du har!
    :)
    PUSS. Sa ju att det skulle bli bra.

    Svara
  • 2. Marie  |  24 augusti 2009 kl. 10:26

    Åh vad glad jag blir när jag läser det här, så kul att det fungerar bra och att du trivs! Skickar en sju-dj-vla massa kramar och varma tankar från lilla jag! :o)

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
stats for wordpress

