Om egendomlighet och en lista

12 augusti 2009 at 22:13 Lämna en kommentar

1

Jag vet. Det har varit hänsynslöst tråkigt och obehagligt här ett tag. Men det är lite så det känns. Tråkigt och obehagligt. Och plötsligt känns allt bra. För att sen kännas så oförskämt jävla bra. Och sen känns det tråkigt och obehagligt igen. Framförallt dagar som idag. Som har varit fylld av avsked. Märker ni att jag kanske späder på sanningen lite? Det är inte direkt så att jag tar avsked för alltid. Men det känns som det. Det känns så stort och egendomligt.

Idag har jag tagit avsked till:

– Min ena arbetsplats. Min egentliga arbetsplats. Jag fick morotskaka och en massa kramar. Och en hel del lycka till. Vissa kommer jag kanske aldrig se igen. Andra kommer jag garanterat få dras med i det oändliga. På både ont och gott.
– Min farmor och hennes kamrat. Farmor är den finaste lilla damen jag vet. Ja, jag är definitivt subjektiv när jag säger så. Men hon är faktiskt det. Och hennes kamrat är den farfar som jag knappt har någon kontakt med. Eller den morfar som jag för den delen inte heller har någon kontakt med. Vi åt grekist. Och jag fick en älva i porslin. Som jag kan ha på skrivbordet. Min farmor sa det.
– Min favoritbusschaufför. Han frågade idag varför jag inte fyllde på mitt busskort. Jag sa att jag bara ska till jobbet och säga hejdå. Att jag ska flytta. Han såg på mig med en besviken blick. Och sen log han. Önskade mig lycka till med vad jag än tar mig för. Tänk vilken busschaufför. Som sprider glädje överallt.

Jag lyckades locka hit Fredrik också. Mamma tyckte det var så pinsamt att han hälsade på när hon gick omkring i nattlinne. Men det var kanske inte nattlinnet i sig som hon skämdes för. Snarare det faktum över att hon tog på sig det vid halv sju på kvällen. Sån är hon min mamma. Bekväm av sig.
Jag och Fredrik började stort med ett musikquiz inför kommande festligheter. Men det slutade med att vi lekte slumpleken på Wikipedia. Vi gick från fritös till Sodom på 7 minuter. Och däremellan läste vi på om sexuella företeelser, homosexualitet i bibeln och annat som bara jag och Fredrik tycker är viktigt att kunna.
Så nu har jag ett musikquiz att skriva ihop. Vilket kan bli problematiskt. Jag kan nämligen inte sluta lyssna på Depeche Modes gamla 80 tals låtar. Jag…kan…bara…inte….sluta….lyssna. Det blir helt enkelt ett musikquiz om Depeche Mode på Fredag. Vad roligt vi kommer ha det.

Entry filed under: Allmänt.

3 saker jag tänkt på idag: 4 saker jag gjorde igår

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

