När sommaren överraskar mig totalt

07 augusti 2009 at 08:18 Lämna en kommentar

Jag har knappt insett att det är sommar igen med 32 gradig värme och torra gräsmattor. Men när jag igår spenderade några timmar i ett förråd med heta metallklädda väggar och svettades som en skållad bäver anade jag att sommaren är tillbaka.
I det där förrådet öppnade jag varenda liten kartong och övervägde varenda liten pryl jag av någon anledning sparat sen sist jag flyttade. Det hela slutade med att jag tog ett modigt beslut och skänkte bort nästan allt jag äger och har. Fast jag har sparat några kartonger med porslin. Och en låda med tupperware. Det ska jag nog klara mig på. Om jag någonsin bestämmer mig för att flytta någonstans med eget kök dvs.

Jag har bara varit vaken i en timme eller så, men jag ska genast lägga mig på sängen igen. Ligga där och titta på solen genom fönstret, vifta på tårna och lyssna på finfina Billie Holiday. Jag har ju trots allt semester.

Entry filed under: Allmänt.

Michaelsson listar 3 saker jag tänkt på idag:

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
augusti 2009
M T O T F L S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

