Professionell allvetare

21 juli 2009 at 02:40 Lämna en kommentar

Om jag nu inte kan kategorisera mig själv om professionell bloggare, vilket jag kan tycka att jag är eftersom jag bloggar, och får betalt när jag bloggar, så skulle jag vilja säga att jag är professionell bloggläsare. Jag läser bloggar hela nätterna. Det är modebloggar hit, humorbloggar dit och en och annan tonårsblogg. Inatt har jag läst mammabloggar. Jag är helt insnöad och kan inte sluta läsa. Mammor och bebisar. Blöjbyten, karusseller, bullkalas, bebiskläder, kejsarsnitt och allt sånt som är en helt annan värld för mig.
Och jag har nu lärt mig 2 saker.

1. Tilde Fröling har en bebis på 7 månader. Visste ni det? Jag vet egentligen inte vem Tilde Fröling är. Förrutom något om något slags knark för ett tag sedan. Men hon har visst en bebis. Det här är helt nytt för mig.

2. När man är bloggare och gravid på samma gång är det mycket viktigt och väldigt vanligt att visa upp den där magen. Den där bebismagen med en navel som sticker ut och är som ett monster. Jag blir livrädd. Och det skrivs om att bebisen har vänt på sig. Vaddå…vänt på sig inuti magen? Hur vänder sig en bebis i magen utan att strypa sig själv i navelsträngen? Eller råka pluppa ur lite tidigare? Och vad händer om bebisen vägrar vända på sig? Blir det ingen bebis alls då?  
Den där magen alltså…jag vill inte se den. Jag vill inte veta vad som rör sig där inne.

Fast det vidrigaste med alla dom här gravidbloggarna och mammabloggarna är att dom är så jävla glada hela tiden. Både mammorna, barnen och de ofödda bebisarna. Aldrig är det diarré, såriga bröstvårtor, (efter amning som jag har förstått det, inte något annat) skrikande ungjävlar om nätterna, barnmatsproblem, barnvaktsproblem, foglossning ( jag har ingen aning om vad foglossning är om jag ska vara helt ärlig, men det sägs göra sjuhelvetes jävla ont) eller den här känslan av total uppgivenhet som jag vill minnas att min mamma, och alla andra mammor gnällt om i evigheters evigheter. Mammalycka = vidrigt. Det ska svida att vara förälder. Det ska bitvis kännas som ett straff. Det är därför jag fortfarande bor hemma hos mina föräldrar. För att förlänga deras straff. Roligt kan dom ha när dom blir gamla på riktigt.

Update: Jag har nu gogglat om både foglossning och förlossning. Och jag hittar den här meningen: ”Om kvinnan brustit hela vägen mellan vagina och ändtarm, så att ändtarmens slutmuskel (analsfinktern) har spruckit, dvs en större bristning, sys skadan inte av barnmorska utan av läkare”
Har någon talat om det här för de stackars gravida kvinnorna? Har något antytt att deras underliv aldrig kommer fungera normalt igen? Att saker och ting KOMMER GÅ SÖNDER? Jag är evigt tacksam till wikipedia. Tack. Ni har räddat ännu ett underliv.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

Sen jag kom hem… 01:43 Tv-tablå

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juli 2009
M T O T F L S
« Jun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

