Ett ögonblick Michaelsson…

30 juni 2009 at 17:16 Lämna en kommentar

…som sitter inomhus en sån här härlig sommarkväll. Vad sysselsätter du dig med?
Ja, den här värmen dödar mig långsamt. Jag kan inte längre se det positiva i att tvingas gå barbent, bararmad och med en ständig kladdig hinna på huden. För att vara helt ärlig så avskyr jag det faktiskt. Så istället sitter jag inne med datorn i knät. Fast det blir ju också rätt varmt. Då läser jag tonårsböcker om vampyrer och varulvar istället.

Det är din sista semestervecka nu. Hur känns det?
Det känns rätt bra faktiskt. Jag märker hur jag börjar bli löjligt rastlös. Det är nästan så att jag skulle kunna påstå att jag längtar tillbaka till jobbet. Fast bara nästan.

Det låter ju helt sjukt. Att längta efter jobbet när det är underbart väder ute och du är helt ledig.
Ja, må så vara. Men jag känner mig för osocial för att träffa någon. Och dom jag vill träffa är upptagna med annat hela tiden. Så jag får roa mig själv helt enkelt. Och det tröttnar jag på ganska lätt.

Om vi ska vara ärliga för en stund nu, hur mår du egentligen?
Med handen på hjärtat så är jag inte riktigt på topp. Det är svårt att sätta fingret på det men allt löser sig nog med lite våld, vilja och vaselin.

Kan det vara så enkelt att du har tröttnat?
Ja så kan det kanske vara.

Slutligen, vad önskar du dig mest av allt just nu?
Att växthuseffekten kunde sluta vara så effektiv.

Entry filed under: Allmänt.

Peace&Love 2009 Om skivan som blev så viktig och bandet som blev dom bästa

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juni 2009
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

