Ett ögonblick Michaelsson

23 juni 2009 at 14:31 Lämna en kommentar

… som nyss kommit hem från Öland och har två semesterveckor kvar. Hur känns det?
Tack det känns kanon faktiskt. Öland var som att vara utomlands. Man förstår inte vad dom säger, matkulturen är konstig och var man än går skiner solen. Regnet som föll tänker jag inte nämna. Och det här med två veckor kvar av semestern känns rätt bra. Jag ska nog försöka stå ut i alla fall.

Vad har du för dig?
Så lite som möjligt. När jag vaknade imorse smorde jag in kroppen i någon slags skyddande lotion och sprang sedan ut på gräsmattan för att bränna sönder den stackars huden. Sagt och gjort. Sönderbränd är jag. Och svettig. Men det är väl sånt här man gör när man har semester? Jag har dessutom nyss hört Tomas Ledins nya låt. Det var festligt och intressant. Han är rolig den där karln. Blivit komiker tydligen.

Anar jag en ironisk ton?
Kan så vara.

Hur fortsätter dagen?
I exakt samma slappa anda. Jag borde kanske tvätta, äta och bajsa. Sånt där man gör varje dag annars.

Fortsätter resterande vecka i samma anda?
Herregud nej. Peace&Love-festivalen börjar ju vilken dag som helst nu. Har ni varit med mig på festival någon gång? Jag är hemsk. Vidrig. Och framförallt jävligt cool, om ni frågar mig. Pinsam om ni frågar någon annan. Jag har ett späckat schema som jag följer slaviskt. Om jag är nykter står jag på sidan av och håller armarna i kors, är jag full står jag i mitten, sjunger, dansar och klappar händerna tills jag faller ihop i en liten hög. Annars brukar man kunna se mig i Langos kön.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?
Det står mellan Jan Björklunds avgång och fred på jorden.

Entry filed under: Allmänt.

Midsommarfirande Appropå semester och dess följder

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juni 2009
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

