Om att packa en väska full

17 juni 2009 at 18:05 Lämna en kommentar

När jag ska packa inför en resa, oavsett var jag ska, eller hur länge jag ska vara borta gör jag alltid likadant.
Jag tar alla mina kläder och slänger dom i en hög. Sen tar jag upp ett plagg åt gången och gör en nogrann bedömning om det ska följa med, eller om det får stanna hemma. Allt som ska stanna hemma hamnar på gungstolen. Resten lägger jag på resväskan. Sen kommer nästa steg. Då tar jag högen som jag vill ha med och granskar den igen. Inser att den är alldeles för stor och att jag faktiskt bara ska vara borta i fem dagar. Så då får jag gallra igen. Tillslut har jag en bunt kläder (fortfarande för mycket kläder såklart) som jag pressar ner i en resväska med våld, vaselin och ren jävla vilja.

Sen kommer nästa steg. Necessärerna. Minst två, ibland tre måste jag ha med mig. Vilket jävla påhitt. Jag kommer ändå gå osminkad alla dagar. Fast det är klart, i min fantasi kommer jag möta mannen i mitt liv på Öland. Ja, en fiskargubbe med sydväst och skepparkrans alltså. Man ska alltid vara förbered för det värsta, eller det bästa.

Just nu är min enda tröst att Samuel säger att han enbart ska ha med sig ett par kalsonger och en tandborste. Det lämnar ju faktiskt massor av plats till mig i bilen som jag tänker utnyttja till fullo.

Entry filed under: Allmänt.

Med huvudet på kudden och en hemlig kyss Midsommarfirande

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juni 2009
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

