Jag lurar mig själv

05 juni 2009 at 07:23 Lämna en kommentar

När jag har en jätteviktig tid att passa, tex en tågtid som jag absolut under inga omständigheter kan missa brukar jag försöka lura mig själv. Jag brukar i vanliga fall inte gå på det, jag spelar mest med och säger till mig själv: ”Haha, Sandra, där lurade du mig allt”. Men den här morgonen lyckades jag lura mig själv och jag svalde allt med hull och hår. För att jag absolut inte skulle missa tåget ställde jag fram klockan en timme. Så när klockan ringde halv nio vaknade jag med ett ryck och småstressade lite för att hinna med lite småplock och sånt. När jag var sminkad, väskan var packad och håret var tuperat slår jag på radion och lyssnar på nyheterna. ”Klockan är nio, det här p3 nyheter” säger en röst. Och då inser jag plötsligt att jag föll för min egen fälla. Tåget går halv tolv. Inte någon annan gång. Halv tolv. Och jag är packad och klar (inte på det fulla sättet). När min klocka var halv nio var den halv åtta. Jag är så jävla busted!

Jag funderar på att våldgästa Cajsa nu. Hon har säkert inte ens vaknat. Då kan jag göra frukost till henne så hon blir en snäll flicka och förlåter mig när jag gråter ikväll.

Entry filed under: Allmänt.

Kortfattad uppdatering med mycket viktig information Om att återvända

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
juni 2009
M T O T F L S
« Maj   Jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

