Checklista

20 maj 2009 at 07:29 Lämna en kommentar

Jag tycker om att skriva listor. Jag skriver i princip alltid listor om allt. Framförallt skriver jag listor på vad jag ska göra under dagen. Jag tycker om att planera in i minsta lilla detalj. Det känns skönt för mitt kontrollbehov. I ärlighetens namn känns det säkrast så. Det bästa med att skriva en lista är att jag får bocka av sak efter sak. Varje gång jag gör den där bocken känns mitt liv lite lättare. Det här har dock medfört att jag fuskar med mina listor. Man skulle kunna se det som att jag dopar mina listor.
För att få bocka av så många saker som möjligt, och så snabbt som möjligt skriver jag numera upp minsta lilla detalj.

  • Ät frukost avbockat
  • Duscha avbockat
  • Knyt skorna avbockat

Ja, ni ser ju. Så här kan det inte fortsätta. Jag kommer bränna ut mig själv med minsta lilla detalj jag måste skriva upp på min lista och bocka av. Det är inte okej.

Entry filed under: Allmänt.

Biobesök med Änglar och Demoner Twitterfittan talar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

