Biobesök med Änglar och Demoner

20 maj 2009 at 07:21 1 kommentar

angels_and_demons

Jag var på bio igår. Det hör inte direkt till vanligheterna, det är ju för jävla drygt med tonårstjejer som sitter och skrattar åt allt och som smsar sig igenom hela filmen. Och det är minst lika drygt med 25 åriga killar som lägger upp fötterna på stolsraden framför. Synd bara att jag råkade sitta på just den stolsraden och hamnade precis bredvid dom illaluktande fötterna. Fast det värsta är dom där som sitter och kommenterar hela filmen med ”Ja, fast sådär är det inte i verkligheten”. Eller ”Det där är nog inte sant. Jag har för mig att….”

Jag såg i all fall Änglar och Demoner. Boken är en av mina favoritböcker och jag föredrar definitivt Änglar och Demoner före Da Vinci koden. Mina förväntningar på filmen var kanske lite höga, men i det stora hela är det en helt okej film. Den är faktiskt nästan bra. Men det är lite tråkigt att se en film vars stora drama är vändpunkten vem som egentligen är den elaka. Eftersom jag har läst boken fanns inte riktigt samma spänningsmoment som hela filmen bygger på. Skitsamma. Det är en snygg film, den utspelar sig i Rom, det är ett fint soundtrack, älskade Stellan Skarsgård är med och Tom Hanks vet ju vad han gör. Se den vettja.

Entry filed under: Allmänt.

Lilla ego fy skäms #3 Checklista

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  20 maj 2009 kl. 12:24

    Jag brukar lägga upp fötterna på stolsraden framför. Det ska vara bekvämt! Men vi vet alla vad jag tycker om dom snattrande tonårsbrudarna.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

