50 mil åt andra hållet

20 maj 2009 at 12:24 2 kommentarer

häggsjövikskylt

Jag hade bestämt mig för att åka till Göteborg den här veckan. Jag skulle terrorisera Gabbis och kanske bjuda henne på kött, för att sedan våldgästa min storebror och hans fästmö. Dessutom hade jag biljett till den där burlesque-festen jag var på sist jag var i Göteborg och hälsade på. Nu blev det inte riktigt så. Av många olika anledningar har jag ändrat alla planer och åker nu åt andra hållet till de jämtländska skogarna. Till Häggsjövik.

Så nu har jag packat en väska (egentligen två, jag har en extra väska för min necessär. Ja, det är både dyrt och krävande för att se så här billig ut), jag har kokat kaffe och hällt upp i en termos, jag har målat mina tånaglar och är tokladdad. Jämtland…det betyder att jag inte kommer ha någon mottagning på telefonen. Inga sms, ingen twitter, inget bloggande. Det betyder många mostrar, många kusiner, långbord, kö till toaletten (om vi ens kommer kunna använda toaletten någonting innan vattnet tar sut) men framförallt betyder det kanske dom finaste bergen, dom finaste skogarna och dom raraste små stugorna.

Ibland får jag för mig att jag ska flytta till Jämtland. Jag tänker att jag skulle stortrivas att gå där i gummistövlar och Helly Hansen tröja. Men jag flyttar inte dit riktigt än. Först ska jag flytta någonannanstans. Men det är inte förräns om tre månader. Då flyttar jag. Åt ett annat håll.

Sköt er nu. Jag vill inte komma hem till en massa dramatik. Skärpning.

Puss

Entry filed under: Allmänt.

Twitterfittan talar Bekräftelse

2 kommentarer Add your own

  • 1. Lady Lefay  |  22 maj 2009 kl. 08:58

    Men du kommer ju att ha en massa tid att lyssna på tystnaden :D
    Trökigt som fan att jobba dag utan dig…hoppas jag har nån 7 tur då du jobbar så vi får dumma oss lite.

    Ha det bäst
    //Jenny

    Svara
  • 2. Kusin Susanne  |  24 maj 2009 kl. 16:43

    Det ryktas om att någon fick sitta vid vuxenbordet

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
stats for wordpress

