00:18 Det här är bara början

12 maj 2009 at 22:18 Lämna en kommentar

Att jobba natt är lite som att dra en lottovinst. Man vet aldrig riktigt när man får sova nästa gång. Idag drog jag tyvärr en nitlott och sov bara ett fåtal timmar, vilket nu har resulterat i att jag hällt i mig två kannor kaffe. Fast inte kaffet från jobbet. Då trillar jag ju av stolen. Men man skulle lindrigt kunna påstå att jag är lite på gång nu. Speedad. Uppjagad. Upphetsad. Lite sugen faktiskt.

Så jag sitter här och knappar på tangentbordet. Jag skriver in namn och adresser, telefonnummer och andra siffror. Jag ser till att snåla människor får sveriges bästa tidning, utan att betala fullpris för den. Det är mitt jobb. Knapp knapp knapp. 30 kuponger dit, 30 kuponger hit. Jag är som en duracellkanin. Det underlättar inte heller att min kollega har årets värsta fyllehicka. Ja, hon är inte full alltså. Hon bara låter som ett surt gammalt fyllo. Vilket gör att jag sitter och pekar och skrattar. Och hon blir förbannad och försöker bota hickan. Men det går ju inte! Det vet ju alla att det inte går att bara bota en hicka sådär. Den måste gå över av sig själv. Eventuellt jagas bort med mobbing.

Nu tar vi en snus på det här.

Entry filed under: Allmänt.

Man vet… 06:23 Det är nära slutet nu

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

