Jag klargör min avsky mot folk

11 maj 2009 at 23:29 1 kommentar

Jag är för det mesta ganska kärvänlig av mig. Jag kan till och med i svaga stunder känna att jag älskar er allihop. Men för att jämna ut den här tramsiga kärlekskänslan vill jag bara klargöra några saker om vilka slags människor jag avskyr, i vissa fall hatar:

Folk som envist behåller solglasögonen på sig inomhus. Folk som skryter om att dom vunnit TP i efterhand. Folk som på allvar tycker att reklamradio är bra radio. Folk som väljer att stödja utrotningshotade djur framför svältande barn utan armar och ben i krigshärjade områden. Folk som stannar mitt i en dörr och väntar på bättre tider.

Folk som använder orden ”wild and crazy” för att beskriva sig själv. Folk som överhuvudtaget använder ordet ”crazy”. Folk som lyssnar på musik genom högtalarna på offentliga platser. Det finns en anledning till att Gud skapade hörlurar! Folk som tycker att EMD är bra på riktigt. Folk som säger: ”Jag är inte rasist, men…”

Folk som inte hälsar tillbaka när man väl gjort bedömningen att man borde hälsa. Folk som dansar med öppen mun. Folk som tuggar med öppen mun. Folk som inte skickar tillbaka ett sms för att bekräfta eventuella planer. Folk som inte skrattar utan istället säger: ”Det var roligt”. Folk som inte tycker om sin familj. Folk som pratar med sin djur som om dom vore logiskt tänkande människor. Hundar förstår nog inte: ”Men jag har ju sagt till dig flera gånger att jag inte tycker om när du gör sådär. Vill du göra mig ledsen?”.

Så. Nu när vi klargjort det tycker jag det är jävligt skönt att jag är så förbannat bra hela tiden.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , .

Maskeradtema: Valfritt Det är inte ett bristande ordförråd

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  12 maj 2009 kl. 13:48

    Jag är inte rasist men det här inlägget var helt crazy. Det var roligt.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

