Kvinnan med dom små projekten

06 maj 2009 at 08:56 Lämna en kommentar

Jag envisas ständigt med att ge mig in i omöjliga projekt som jag vet att jag aldrig kan slutföra. Det är framförallt mina sluta-röka-kampanjer jag syftar på. Jag går nu in i tredje dagen som rökfri (igen) och jag har absolut inga problem med att bryta alla mönster, eller klara av dagarna utan en cigg. Jag snusar ju fortfarande, det kanske räknas som fusk, men det underlättar i alla fall.

Det enda som faktiskt får mig att vackla i mitt beslut är när jag ser en person, man eller kvinna, passera med en cigg i handen. Personen går sådär avslappnat och ser sådär rofylld ut. Personen har massor med självsäkerhet och tonvis med pondus. Och där står jag min lilla fjant utan en cigg i handen och slickar på det våta pulserande såret under läppen där en töntig liten snus ligger. Så lever jag nu. Jag avundas och imponeras av alla rökare. När jag själv röker däremot sitter jag och svär och spottar över hur dum i huvudet man är, jag är, som envisas med att röka.

Sen ser jag några bilder på mig själv när jag röker och tycker inte det är så jävla tufft att röka längre.

1

2

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

6 tokfina tisdagstips När det svider till i kaffetarmen

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
maj 2009
M T O T F L S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

