En lyckodag

30 april 2009 at 08:25 Lämna en kommentar

Det finns två saker som får mig att bli på riktigt jävla bra humör. Det ena är när jag får veta att det finns idioter på jobbet som gör bort sig och jag får nöjet att skratta hånfullt. Det andra är när det bjuds på mat, eventuellt på godis.

Idag kan alltså vara en lyckodag. Tydligen har någon, jag väljer att kalla personen för idiot, valt att använda den här arbetsplatsen till att gömma sin haschpipa. Och nu när den är hittad är det vansinnigt roligt för mig att sitta här och skratta åt det.
Dessutom har mina kollegor i en annan växel skött sig mycket bra och tack vare detta bjuds det på smörgåstårta idag. Ja, nu vet jag mycket väl att jag inte kan ta åt mig någon ära alls för den här smörgåstårtan. Men kanske har jag med mina hot om straff, mina ilskna utskällningar och mina idiotiska skämt bidragit till en mycket obekväm stämning i lokalen, vilket i sin tur ökat produktionen. Så därför tänker jag ta mig en bit smörgåstårta utan några skrupler. Samtidigt som jag fortsätter hånskratta åt haschpipan.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Om bautastenar 1 maj

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

