Ordängslan

27 april 2009 at 20:44 1 kommentar

Det ringer någon och jag svarar. ”Jag har tänkt på dig hela dagen” säger någon i andra änden. Jag blir rörd till tårar och vill bara släppa allt och öppna locket till den där samlingen med skit och ösa ur mig allt.
Men jag kan inte. Jag biter ihop och fnittrar bort det hela med ett ”jo, men nu är det ju faktiskt bra”.
Hur ska jag på två minuter förklara hur det känns? Så därför viftar jag bort det. Fort. Snabbt.

För i verkligheten känns det ingenting om dagarna. Minsta lilla skratt är direktimporterat från hjärtat och är på riktigt. Det är bara det att jag har svårt att filtrera bort allt som är jobbigt. Allt som är svårt. Allt som bränner inuti och utanpå. Så när dagen är slut så faller jag ibland in i något som jag kallar för ängslan. Ett känslomässigt beteende.

Och jag skulle göra vad som helst för att höra dom där orden igen. ”Jag har tänkt på dig hela dagen”. Och om jag fick tiden skulle jag berätta precis hur det känns. Men den där tiden har jag omvandlat till mod. Något jag har för lite av numera.

Och nu är jag så vansinnigt trött på min förbannade självömkan och min dramatik.
Jag vill stänga av den här bloggen nu. På riktigt faktiskt. För jag kan inte låta bli att vältra mig och lämna ut mig själv.

Så, är det för mycket begärt att få lite sinnesro nu då?

Entry filed under: Allmänt.

Söndagskväll Gör om gör rätt

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  27 april 2009 kl. 21:39

    Jag tror vi behöver en session där vi kan ösa ur oss all skit. Sen lägger vi skiten i en tunna och bränner upp alltihopa.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

