Söndagskväll

26 april 2009 at 21:15 4 kommentarer

Jag hade massor med Söndagstips på lager som jag tänkte dela med mig till er. Men istället för att vara kreativ sitter jag och lyssnar på smäktande country-ballader och bensprattlande bluegrass-låtar. Sån är jag. Full av idéer och kreativitet. Men det saknas någonting viktigt för att det ska bli något bra i slutändan. Det saknas energi och struktur.
Inte nog med att vi 80-talister är både lata och bortskämda (ja, jag tänker skylla allt på min generation), det finns lite spår kvar som är svåra att sopa igen. Jag pratade med av mina favoritvänner tidigare idag om att inte lämna ut sig för mycket bloggen. Personen i fråga gillar inte det. Jag tycker det är okej. Så länge jag kan stå för det sen. Men vissa saker kan jag fortfarande inte stå för. Jag, som egentligen aldrig skäms för något har trucklaster med skit som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Och där ligger all skam och all ångest för något som jag egentligen är klar med för längesedan. Men takterna sitter i. Man hittar ett par gamla tofflor som man vet är jättesköna för stunden, men man snubblar alltid omkring och det är alldeles för svårt att ta sig ur dom där tofflorna. Egentligen ska man inte sätta på sig dom. Men man gör ju det. För dom är ju så sköna. Och plötsligt sitter jag där och ser ner på mina fingrar, ser mig själv i spegeln och sköljer munnen med vatten. Som om inte det vore nog så följer en natt som är uppbyggd i 3 olika faser.
1. Förnekelsefasen där jag bara tänker att det aldrig hände.
2. Insiktsfasen då jag inser vad som faktiskt hände och vill göra allt ogjort.
3. Ångestfasen. Ångest. Ren och skär ångest.

Och jag som trodde jag skulle lära mig något av mina misstag. Nej barn, lär er en sak, vad ni än råkar ut för eller utsätter er själva för så kommer ni aldrig lära er att undvika en liknande situation igen. Nej, ni kommer bara slinta in på samma bana igen. För sådana är vi. Vanemänniskor. Och totalt dumma i huvudet.

Så. Ge mig nu sinnesro så kan jag sova bort det här.

Entry filed under: Allmänt.

Söndagstips #1 Ordängslan

4 kommentarer Add your own

  • 1. Marie  |  27 april 2009 kl. 05:18

    Vet inte om jag kan ge dig sinnesro men jag skickar en himla massa varma tankar och kärlek i alla fall.

    Svara
  • 2. cajjan  |  27 april 2009 kl. 09:04

    Att göra samma sak men förvänta sig ett annat resultat än tidigare är tydligen ett tecken på att man är galen. Ska vi lägga in oss båda på Säter på en gång??

    Svara
  • 3. cajjan  |  27 april 2009 kl. 12:12

    Synkat failure, haha. Det ligger något i det där. Nu försöker vi rycka upp oss lite samtidigt så kanske det funkar.

    Svara
  • 4. Emelie  |  28 april 2009 kl. 14:55

    Sjukt bra skrivet! Så sant!

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

