Till mina kollegor

22 april 2009 at 20:17 Lämna en kommentar

Ingenting av det jag förutsåg inför personalmötet idag slog in. Bara till viss del. Det här med att äta framför datorn (vilket jag alltid gör) och det här med facebook (vilket är min flykt från verkligheten) var uppe på tapeten, men det blev nog aldrig något taget beslut om något förbud eller inte. Det var inte heller någon som fick sparken. Och någon brutal löneförhöjning fick jag inte heller, men det har att göra med att vi inte riktigt vet hur hög potten blir. Men så fort dom siffrorna kommer är det jag som kammar hem en del, för att inte tala om allt faktiskt.

Jag är ju kanske den mest påverkbara människan jag känner. Om inte jag ser mig för skulle jag kunna bli både frikyrklig fanatiker, elak nazist eller varför inte bara gå och bli en inbiten moderat på köpet. Jag blir så oerhört inspirerad och energifylld av möten där åsikter och tankar ventileras utan personangrepp och mothugg. Jag blir tacksam för alla möjligheter jag har, samtidigt som jag naturligtvis blir förbannad. Jag har ju trots allt mina åsikter och mina principer. Jag har mina visioner och mina idéer. Men jag inser mina brister.
Jag måste nog bevisa för mig själv att jag inte är sådär svinig och vidrig som jag förmodligen är just nu.
Jag erkänner villigt att jag är urusel på att plocka bort mina saker från den plats jag satt på. Jag är väl medveten om att jag kanske surfar lite för mycket i onödan. Jag äter ju uppenbarligen gärna framför datorn lite då och då. Och det här med att hålla tider…tja, det beror ju på. Jag håller ju tiderna, att jag sen tycker att det är min frihet att gå och kissa gratis är ju en annan sak. Fast jag måste kanske tänka om lite när det gäller mina toalettbesök, för den goda sakens skull.

Så skulle vi inte kunna skärpa till oss lite nu? Det är ju inte okej att jag ska förbättra mig och dra ner på allt som är roligt (facebook, äta banan och kissa gratis) om ingen annan är villig att offra sig lite. Jag vet ju faktiskt att halva jobbet läser den här jäkla tramsbloggen. Enligt min bloggstatistik är det faktiskt oroväckande många besökare per dag från min arbetsplats. (Men vi stannar vid den tanken, jag tänker inte spinna vidare på att min blogg har något att göra med den eventuella usla samtalsstatistiken eller dåliga arbetsrutiner).

Imorgon kommer jag säkert ångra att jag ens antytt något om att försöka förbättra mig. Om inte kommer jag i alla fall glömma bort vad jag lovat.

Entry filed under: Allmänt.

En liten ilsken kommentar Dagens musikproblem

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

