Sanna mina ord

22 april 2009 at 09:13 Lämna en kommentar

Av lite olika anledningar så hamnade jag på jobbet två timmar innan jag egentligen började. Det började med en blick och sen ett leende. Sen kom ett ”Hej!” och plötsligt glömde jag alla mina principer och mina styrkor.

Men nu har jag mitt headset på och jobbar precis som alla andra här. Ikväll ska vi alla på ett obligatoriskt personalmöte. Jag är mycket skeptisk till det här mötet, och jag tror mig veta vad som kommer tas upp. Ja, jag tror det eftersom jag ibland inbillar mig att jag är lagd åt det lite synska hållet. Här är listan på vad som kommer sägas ikväll:

  • Facebook kommer spärras (Vilket innebär att arbetsdagarna kommer bli oändligt långa)
  • Msn (eller ebuddy som vi använder här) kommer spärras.
  • Sluta ät vid datorn. (Vilket kommer vara det värsta någonsin)
  • En och annan större förändring kommer dessutom ske. Antingen kommer några avskedas (för det hörde jag det pratas om lite oväntat öppet om för några dagar sedan) eller så kommer ALLA bli multiskillade. (Det är ett litet uttryck vi använder oss här i växeln. Det betyder helt enkelt att vi kan mer än bara en växel.)
  • Sandra Michaelsson (jag alltså) kommer få en chockartad löneförhöjning. Av en enda anledning egentligen, för att jag är värd det så oerhört mycket.
Entry filed under: Allmänt.

Michaelsson blir en musiknörd ut i fingerspetsarna och tråkar ut er med synthtrams En liten ilsken kommentar

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

