Dagens musikproblem

22 april 2009 at 20:42 1 kommentar

Det bästa med min pappa är att han har så många skivor, både vinyl och cd så dom faller ur hyllorna hur som helst. Han har skivor i alla tänkbara genres och han har såna där bootlegs som ingen annan har. Jag älskar pappas skivsamling. Ibland när jag tröttnar på allt som spelas på radion som inte ens är bra, eller när jag längtar efter alla låtar från barndomen letar jag mig igenom hans skivsamling. För en stund sedan kom han med en bunt skivor i handen och sa: ”Det här är kanske något för dig.”  I handen håller han fyra rockabilly skivor av diverse olika kvalitet. Men nu inser jag att med ipod, mp3 och spotify, för att inte tala om youtube och myspace har jag glömt bort hur man spelar en skiva numera. Var i datorn sätter jag i skivan egentligen? Och hur får jag in dom där låtarna i min ipod sen?
(Och nej, Spotify hade inte dom här skivorna. Jävla skit-spotify.)

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , .

Till mina kollegor 00:21 Alldeles för sent för en pensionär

1 kommentar Add your own

  • 1. cajjan  |  23 april 2009 kl. 12:10

    Det är ju busenkelt att lägga in skivorna i biblioteket i Itunes. Sen är det bara att synkronisera paddan. Men det där kan du ju, sluta låtsas vara dum.

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

