I brist på annat

09 april 2009 at 10:57 Lämna en kommentar

Du heter: Sandra

Smeknamn: Blondinfeffe är duktig på att komma på smeknamn till mig. Men dom är knappast barnvänliga.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Låtar som Damien Rice gjort. Eller Blackfield. Eller Christian Kjellvander. Jag tycker om ledsen musik. Men man blir ju så ledsen när man hör det.

Beroende av: Snus

Vad tror folk om dig? Att jag är så jävla hård och tuff jämt. Men i verkligheten är jag ju blödig och känslosam. Jag gråter till sorgsna filmer och böcker, jag blir oerhört påverkad av en bok eller film, och när jag väl har fått en känsla har jag svårt att släppa den där känslan.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är rolig ibland. Sen har jag en kollega som är väldigt duktig på att säga att jag är snygg. Det är väldans fint att höra.

Hur imponerar man på dig? Med humor och självdistans. Sen kan jag bli riktigt imponerad när folk brinner starkt för något.  

Brukar du skratta för dig själv? Ja, nästan hela tiden. Vissa kan nog tycka att det är obehagligt.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? ”Knarkat?” från Harry. Han har fortfarande inte lärt sig vad romantik är för något.  

Var bor du? I Järlinden.

Äger du några converse? Ja. Om jag inte använder kopior av Converse använder jag bara Converse. Det är den finaste skomodellen i hela världen.

Sprit, cider, vin eller öl? Jag är inte så kräsen när det gäller sånt där. Jag föredrar kanske vin och öl numera. Sprit däremot försöker jag hålla mig undan. Jag gör så konstiga saker då.

Är du allergisk mot något? Pollen, gräs, en hel del blomster, massor med djur och lite annat smått och gott.

Vem ringde du senast? Harry. Han var kort och kylig mot mig. Som vanligt.

Antal timmar sömn inatt: Inatt sov jag som en stock i 10 timmar

Sov du ensam? Naturligtvis

Brukar du komma i tid? Ja, det tycker jag man ska göra.

När blev du fotad senast? Alldeles nyss av min kollega Ida när jag lekte påskkärring.

Hur känner du dig nu? Rätt behaglig och förväntansfull. Fast jag har ett tryckande behov att ställa till med något.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart för det mesta faktiskt.

Vad tycker du om dina fötter? Det är ju dom största fötterna en kvinna kan ha. Men jag gillar dom ändå. Det är ju dom enda fötterna jag har.

Vad saknar du? Vårsolen som försvann.

Rakar du benen? Ja fast bara när jag tror att jag ska få ligga lite. Men det får jag ju aldrig så då känns det som att jag har rakat benen i onödan. Det är ju rätt mysigt med än värmande päls.  

Är du blyg? Ja, jag är faktiskt ganska blyg. Men jag försöker komma över det.

Vill du hellre ha mail än brev? Mail är ju väldigt bekvämt. Fast brev är ju så mycket finare på ett helt annat sätt.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, jag blir kär hela tiden i folk jag träffar för första gången. Synd bara att dom aldrig blir lika kär i mig.

Har du spytt offentligt? Äsch, håll inte på att rota i det där nu.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Jag skulle ta mig själv på könet, snusa lössnus och bära flanellskjorta. Jag skulle klia mig i skägget och uppmärksamma alla kvinnor för deras styrka och intelligens.

Är du nöjd med ditt liv? Jovars. Det duger. Det krävs lite småförändringar, men det är på gång.

Vad gör du i morgon? Handlar påskmat, hälsar på farmor, sover middag och gör allt sånt där man gör när man är ledig.

Vad är det värsta du vet? Alla dom här talangtävlingarna som tv4 envisas med att sända.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Det finns ganska få kändisar som jag kan se som förebilder. Det beror kanske på vad man är ute efter.

Vad är det finaste du fått?  Per Morbergs autograf. Mitt liv kommer aldrig bli sig likt igen.

Hur gammal är du? 23

Tycker du om någon just nu? Jag tycker om ganska många faktiskt.

Du samlar på: Minnen.

Gröna eller röda äpplen: Röda

Vem ringer du när du är arg/ledsen? Jag vet inte riktigt. Jag har nog ingen sån där person som jag alltid ringer till när jag är upprörd. Men picknickkorg ligger ju faktiskt rätt högt upp på den listan..

Vilken tid gick du upp idag? 07:12

Har du sovit i din egna säng inatt? Ja.

Har du strumpor på dig nu? Ja. En blå och en svart.

Är det okej att gråta? Ja det är en rättighet.

När grät du senast? Förra veckan när jag såg Shrek 3. Ett löjligt ögonblick.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Ta ledigt och skriva en bok eller två.

Bär du glasögon eller linser? Jag har två par glasögon som jag har på mig lite då och då.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej verkligen inte.

När går du upp ur sängen en helgmorgon? Det är lite olika. Jag tycker det är skönt att ligga och dra mig till tiotiden, men det är minst lika fint att kliva upp tidigare (vid åttatiden) och utnyttja dagen till fullo.

Har du någon piercing? En hel bunt. Fast ju äldre jag blir desto fler tar jag bort. När jag var 17 var jag som en skrotmarknad.

Vill du gifta dig? Jo, det vill jag nog.

Vill du ha barn?
Ja. Jag vill ha en jättestor familj med massor med skrikande och snoriga barn.

Solar du ofta? Nej aldrig. Blek hud är det finaste jag vet.

Är du flygrädd? Lite smånojjig men inte livrädd.

Hur vig är du? Javisst, ungefär som en flodhäst. Jag tävlade dock i gymnastik när jag var liten. Då var jag vig må ni tro.

Är du musikalisk? Inte det minsta.

Vad dricker du helst när du är törstig? Kallt kranvatten.

Vilken är din favoritglass? Isglass är mumsigt

Tror du på ett liv efter döden? Ja det gör jag nog. Eller nåt.

Vad äter du helst när du ser på film? Chips

Bor dina föräldrar tillsammans? Javisst.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag har alltid varit kvällsmänniska. Tills jag började jobba natt. Då slog ödet till och gjorde mig till en morgonmänniska helt plötsligt, vilket i sig inte är en så bra kombination.

Vilken ögonfärg har du? Gröna.

Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja, vem har inte det?

Biter du på naglarna? Jodå, men mest nagelbanden.

Röker du? Från och till. Men jag röker inte regelbundet numera.

Senaste låt du hörde: ”Kungen är död” med Kent

 

Entry filed under: Allmänt.

Lugna gatan Frampressat

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

