Helgen i bilder, del 2

07 april 2009 at 21:15 Lämna en kommentar

Söndag

122

Jag åkte hem till farmor. Hon är ju nyopererad och allt. Så lite omtankte och hjälp är nog alltid uppskattat då. Och hon har så fasligt fint hemma hos sig. Med en orgel och en vägg fylld av priser och diplom. För att inte tala om alla fina bilder på henne tillsammans med Povel Ramel, Owe Thörnqvist och Bosse Parnevik. Ja, så är det när man har en prisad revyprimadonna till farmor. Och jag är mäkta stolt.
12a

Det där lilla skåpet är fyllt av fina fotografier och tidningsurklipp. Det är som en bottenlös kista med minnen, berättelser och fina saker.

13

Hon har sin alldeles egna lilla änglakör

14

Och Jesus är med i nästan varenda hörn.

15

Tavlor, dukar, blommor, kristallkronor, pallar och annat fint finns överallt. Det tar en evighet att städa.

17

Och mitt i alltihop står en docka som är nästintill en kopia av farmor. Med stolthet och svarta lockar. För att inte tala om paljettkläningen som är det dyraste hon äger. Säger hon i alla fall. ”Vet du det Sandra, att dessa paljetter är sydda för hand” säger hon varje gång jag tittar på dockan.

16

Jag hade med mig den största och finaste bukett med tulpaner som hon någonsin har sett. Ja, så sa hon. Hon säger så mycket fint den där kvinnan.

18

Men till och med jag får skavsår i öronen ibland. Trots att jag skulle kunna spendera timmar och åter timmar med att lyssna på alla hennes berättelser och sagor. Så jag gick för att träffa dom här pojkarna.

19

Ni vet väl att sitta på en parkbänk i vårsolen är bland det bästa man kan göra? Fast alla ser såklart inte så lyckliga ut.

22

Vi intog tillslut Cajsas balkong med ukulele och allt.

24

23

212

Sen spelade vi tv-spel ända till sena natten.

Entry filed under: Allmänt. Tags: , , , , .

Helgen i bilder, del 1 Felringning

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
april 2009
M T O T F L S
« Mar   Maj »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

