Dom här jävla kvällarna

31 mars 2009 at 20:41 2 kommentarer

Det värsta är inte att jag ligger hemma med en plågsam förkylning som dödar allt runtomkring mig. Allt jag vill, önskar och drömmer om. Det värsta är nog ändå att jag får alldeles för mycket tid över för att hitta tillbaka till dom där tankarna. Och minnena. Om att allt kanske hade varit annorlunda nu om jag aldrig…om jag aldrig hade sagt som jag sa. Eller om jag aldrig hade gjort som jag gjorde. Eller tänk om jag bara hade vänt mig om och gått därifrån på en gång.

Det är lite sent att sitta här och ångra något som aldrig egentligen var mitt fel. Det är dumt att sitta och klandra någon som inte betyder någonting för mig längre. Men ibland smyger det sig på. Den där känslan. Som påminner om ilska, hämnd och frustration.

Men det finns ingen anledning till att hämnas. Det finns ingen anledning till att älta. Men fan vad jag önskar att det aldrig hände. Den där blicken, dom där händerna. Den där doften som jag fortfarande inte klarar av utan att bli illamående. Och sista gången jag kände den där doften och mötte den där blicken visste jag att allt var över. Och att jag äntligen var befriad. Men ibland önskar jag att jag kunde prata om det. Bara sådär lite, när alla minnen dyker upp. Det skulle vara så enkelt. Och så fint. Men den enda som egentligen förstår har flyttat så många mil härifrån. 5 år med henne har gjort allt bättre, och lättare. Men nu är jag ensam. Och ibland lägger jag på så mycket som jag inte behöver bära. Och då blir det så jävla tungt.

Och nu förstår ni ingenting. Men tack för att ni finns. Det är nog mest snoret i näsan och slemmet i halsen som talar nu.

Entry filed under: Allmänt.

07:15 Jävla förkylningsvjävel!

2 kommentarer Add your own

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Michaelssons Twitter

Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
mars 2009
M T O T F L S
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Mest klickade

  • Inget
stats for wordpress

