Jag blev utmanad igen

26 mars 2009 at 18:15 Lämna en kommentar

Vilken låt tycker du verkligen inte om?
Den där tingeling låten från melodifestivalen som tydligen hela Sverige går runt och nynnar på.

Vad har du på dig just nu?
En blå strumpa med hål vid stortån, en svart strumpa med hål vid hälen, svarta byxor, en tröja med orangefärgat mönster, den kristna svarta koftan och en svart sjal.

Tar du ofta tupplurar?
Om jag hade möjlighet till det skulle jag tuppa varsomhelst, närsomhelst. Men nu är det inte riktigt så.

Vem kramade du senast?
Jag tvingade Harry att krama mig en liten stund. Men han hatar kramar. Han hatar förresten allt som har med ömhet och vänlighet att göra.

Vad åt du till middag?
Har inte ätit någon middag än.

Vad köpte du senast?
En dosa snus.

Vad lyssnar du på just nu?
Sorlet från lunchrummet. Försäljarna har fika idag. Dom har tydligen en tävling som heter ”Killarna mot tjejerna”.
En tramstävling med andra ord. Inte helt okej i ett genusperspektiv.

Vilket väder gillar du mest?
Jag älskar alla väder egentligen. Men solsken ligger väl högt på topp.

Vad finns på ditt nattduksbord?
En hög trave böcker, några fototidningar, en väckarklocka, två snusdosor, en liten ikonbild och en flaska vatten.

Säg något till personen som utmanade dig:
Skulle inte du åka till Borlänge idag?

Favourit-resmål?
Jag är uppvuxen med husvagnssemester. Vilket betyder att det finns så fantastiskt många fina platser alldeles runt hörnet som man gärna går miste om. Men det är klart, Italien är ju mina drömmars land.

Nämn några saker du inte kan leva utan?
Datorn. Med internet såklart. Ja, man kan kalla mig för materialist om man vill.

Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
En cigarett. Nej, jag ska ju sluta med det där. Igen.

Ska du delta i Earth hour på lördag?
Näh, jag är i Göteborg och dricker sprit då.Fast det är en fin tanke.

Vad är ditt favourit-te?
Vem är det som inte kan stava till FAVORIT? Jag älskar kanel-te.

Vad skulle du helst vilja bli av med just nu?
Den där kärringhostan. Och en del räkningar.

Om du kunde resa varsomhelst i hela världen inom en timme, var skulle du resa?
Till New York.

Vem skulle du helst vilja fastna i en hiss med?
Någon jag tycker om. Så man kan prata hemlisar.

Vad ska du göra nu?
Jag får snart åka hem. Och resten av kvällen kommer spenderas med ett typiskt Sandrabeteende. Torka blöta kläder med en hårtork, färga håret, raka benen, noppa ögonbrynen, städa rummet och betala räkningar. Ja, packa i en liten väska också naturligtvis. För imorgon mina vänner, då far jag västerut. Till Götelaborg!

Entry filed under: Allmänt.

Hur man får sitt namn att verka finare Godmorgon!

Lämna en kommentar

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Snabbfakta

Jag inbillar mig att jag är bitterljuv och extravagant. Jag är i vilket fall som helst oerhört tveksam till livet, tillika känslomässigt störd. Utöver dessa defekter bor det en hel del trams här.
mars 2009
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Mest klickade

  • Inget

Mest lästa inlägg

stats for wordpress